onsdag 9 november 2011

Tiden går fort när man har roligt

Vad tiden går fort. Lea är snart två månader. Måste bara säga igen hur stolt jag är över henne som nästan sover hela nätter. Dom senaste nätterna har hon ätit sista gången vid halv nio på kvällen och sen har hon inte vaknat till förän vid tre-fyra eller -fem. Hon gråter inte men  jag hör hur hon rör på sej så då tar jag upp henne för att ge henne mat. Sen lägger jag ner henne och då somnar hon om igen. Ibland har hon vaknat igen vid sex för att göra morgon eller så kan hon sova fram mot åtta. Men då oroar man sej istället för att hon ska få i sej för lite mat men det känns ju sådär att måsta vecka henne när hon sover så gott. Hade en tid inbokat på bvc idag men blev ändrade planer för bvc-sköterskan så vi ska inte dit förän på tisdag till veckan. Hade känts skönt att få väga henne men jag får allt vänta, hoppas hon gått upp bra i vikt då!

När hon vart drygt en månad så började hon att le och i några dagar har man hört hur hon försöker "prata" lite.  Hon blir mer och mer vaken på dagarna fast är vi ute och kör vagn mycket sover hon som en prinsessa.

Alisia är snart ett och ett halvt år och hon växer och utvecklas. Hon har börjat prata mycket och härmar det mesta. Ibland kan det komma tre-ords-meningar som "Pappa kom hem", "Mamma sitta här", "Pappa inte här".
Hon älskar att sjunga och sitter mer än gärna framför datorn och lyssnar på musik på YouTube. "Ompa", "bäbä" och "pappa" är några låtar hon vill sjunga (Ompa=Tänk om jag hade en liten apa, Bäbä=Bä bä vita lamm, Pappa=Brevet från lillan). Sen dansar hon gärna till Huvud axlar knä och tå också.
Räkna till fem har hon lärt sej också så vi brukar sitta och försöka räkna fingrar och andra saker. Går si-sådär ibland :) Men man blir ju imponerad ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar