torsdag 8 september 2011

Bluberry cupcakes!

Meddans Alisia är på förskolan finns den perfekta tiden för bakning. Idag har jag knåpat ihop blåbärscupcakes. Mycket gott må jag säga!

Vispa ihop 2 ägg tillsammans med 2 tsk vaniljsocker och 2 dl socker pösigt. Tillsätt sedan 100 gram smält margarin, rivet skal av 1 citron och 2 dl mjölk. Rör sedan ner 4 dl mjöl, 1 nypa salt och 2 tsk bakpulver. Rör till en jämn smet.
Placera muffinsformarna i en muffinsplåt och fyll om vart annat med smet och blåbär. Fyll 2/3 av formarna. In i mitten av ugnen på 175 grader i ca 20 minuter.

Frostingen
Vispa samman 50 gram rumstempererat margarin och 200 gram philadelphiaost. Tillsätt lite av citronsaften, 1 msk vaniljsocker och 5-6 dl florsocker. För den ljuslila färgen tog jag ca 2 msk blåbärspuré (finns bland barnmaten på ICA, osockrad men god ändå). Annars går det ju mixa blåbär och röra i men jag valde det bekvämaste :)

2 kommentarer:

  1. börjar vara dags för en uppdatering här..!! man kan ju tro att du har något annat för dig på ett annat ställe än hemma!

    SvaraRadera
  2. jaa, det hade ju varit skoj om det vore så men som du ser så hann jag uppdatera ännu en gång =/ suck suck :)

    SvaraRadera