måndag 27 augusti 2012

Marshmallowbrownie med chokladkrisp


Marshmallowbrownie med chokladkrisp






Brownie
Smält 100 gram margarin och blanda sedan ner 200 gram mörk choklad. När chokladen har smält tillsätter du 3 1/2 dl socker och rör om. Knäck sedan ner 4 ägg och blanda väl! I med resten, 1 3/4 dl vetemjöl, 1/2 tsk salt och 2,5 tsk vaniljsocker.

Lägg bakplåtspapper i en form (ca: 20x30 cm) och bred ut smeten.

In i ugnen i 25 minuter (175 grader). Ta ut kakan från ugnen och fördela en påse minimarshmallows över den. Skicka sedan in den i ugnen i 5 minuter till. Låt kakan svalna!


När kakan har svalnat helt börjar du med krisptäcket!

Chokladkrisp
Smält 100 gram margarin och blanda sedan ner 200 gram mörk choklad. När chokladen har smält tillsätter du 4,5 dl Rice Krispies. Blanda väl och bred sedan över den kalla kakan. Låt kylas väl innan du skär den i bitar

Trots att jag tycker det är småläskigt (men ändå gott) med seg marshmallow så var denna kaka supergod! Den kommer att finnas tillgänglig i min frys framöver :)
Till browniebotten använde jag Marabou Mörk choklad och till Krisptäcket använde jag Marabou Mjölkchoklad vilket passade jättebra då jag inte ville ha kakan för mörk i smaken.

Hem och baka och njut av denna kaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar